Известие

Collapse
No announcement yet.

Кажете нещо хубаво за 159 (общи приказки)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Аз карам моята с Мобил 5W30, вече около 80-90 хил. км. От смяна до смяна ( на 12 хил. км ) не доливам, просто пада почти до минимума. ДПФ е махнат.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
    ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

    Comment


    • Първоначално публикувано от Grishata Покажи съобщение
      При регенерация прави смес от гориво и масло в дпфа и ако бъде прекъсната регенерацията връща всичко в маслото. При мен когато имах проблем със сензора на дпф се качваше нивото на маслото :д

      Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
      Колега, каква смес на гориво и масло в ДПФа?? И как тая смес се връща в мотора?? Нещо бъркаш и то доста.
      Имаш два диференциални датчика за налягане и един за температура, кой си сменил?
      Имаш допълнително впръскване на гориво в камерите, при такт на изпускане, което гориво се загрява в катализатора и оксидира(мисля беше правилния процес) и изгаря саждите в ДПФа.
      С подробности може да се прочете на доста места процеса. Има и тънкости, за които могат да говорят хората разбиращи повече. Но в общи линии е това.
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • Това, което може да стане при прекъсване на регенерация е, турбината и маслото в нея да "изживеят" един температурен пик от над 600 гр. C. в момента малко след спирането на мотора тъй като маслото спира да циркулира а пък е подложено на високата температура.

        Повишаването на нивото на маслото в картера се получава от самата регенерация, не от прекъсването и.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Възможно е да говоря глупост наистина бях чел това в алфаоунъра ако нес е бъркам когато търсих решение около моя проблем.

          Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

          Comment


          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Това, което може да стане при прекъсване на регенерация е, турбината и маслото в нея да "изживеят" един температурен пик от над 600 гр. C. в момента малко след спирането на мотора тъй като маслото спира да циркулира а пък е подложено на високата температура.

            Повишаването на нивото на маслото в картера се получава от самата регенерация, не от прекъсването и.
            То високата температура е в катализатора и най-вече в ДПФа. А за нивото все си мисля, че се качва от това, че има "неизразходено" гориво предназначено за регенерация, а пък то си остава я в цилиндрите, я в турбото понеже мотора е загасен предварително.
            Не съм обаче сигурен в последните си думи.
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
              То високата температура е в катализатора и най-вече в ДПФа. А за нивото все си мисля, че се качва от това, че има "неизразходено" гориво предназначено за регенерация, а пък то си остава я в цилиндрите, я в турбото понеже мотора е загасен предварително.
              Не съм обаче сигурен в последните си думи.
              В момента в който угасиш мотора, спират да работят инжекторите, което означава, че в цилиндър може да остане количество максимум за 1 такт и което впоследствие да се стече в картера, но впредвид на температурата на камерата, това е малко вероятно, защото по-скоро ще се изпари.
              Проникването в картера става, защото допълнителното гориво се впръсква, както ти сам отбеляза - по време на изпускателния такт и, каквото е останало в цилиндъра, би могло да иде в картера при следващия компресионен такт.

              За температурата си прав, че тя е най-висока в катализатора и в DPF - а, но и в турбината е по-висока от обичайната и в такъв момент спирането на циркулацията на маслото не е добро за него.

              Да си припомним правилото, че дори и да няма регенерация, турбиниран мотор не е добре да се гаси непосредствено след прекомерно натоварване. Т.е - добре е да поработи на празен ход за да може, турбината да се охлади.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:37.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Да си припомним правилото, че дори и да няма регенерация, турбиниран мотор не е добре да се гаси непосредствено след прекомерно натоварване. Т.е - добре е да поработи на празен ход за да може, турбината да се охлади.
                Мдаа, това един приятел не го знаеше и хвърли турбина на чисто нов фолкщайген на 70 000км.
                Ръчкаше я яко градско, после я гасеше и в един момент докато си чакаше на светофара направи димна завеса.
                От както му казах каква е причината, стана много внимателен и винаги слуша една песен по радиото преди да изгаси колата.
                156 2.0TS

                Comment


                • Правило с което дори и производителите на "нормални" автомобили не се съобразяват. Колкото и да ръчкаш една нова кола, като спреш и старт/стоп системата ти гаси двигателя веднага.
                  При много редки/спортни случаи има турбо таймери заложени от производителите.
                  Last edited by BO; d.m.y г., 16:49.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                    Правило с което дори и производителите на "нормални" автомобили не се съобразяват. Колкото и да ръчкаш една нова кола, като спреш и старт/стоп системата ти гаси двигателя веднага.
                    При много редки/спортни случай има турбо таймери заложени от производителите.
                    На моите коли се изключва когато пожелаеш.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                      На моите коли се изключва когато пожелаеш.
                      Мандра.
                      Сигурно като изключиш системата чрез бутона.
                      Това "правило" идва от много стари времена. Същите се менят и сега няма почти никаква техническа причина това да се прави.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                        Мандра.
                        Сигурно като изключиш системата чрез бутона.
                        Това "правило" идва от много стари времена. Същите се менят и сега няма почти никаква техническа причина това да се прави.
                        Може да няма, но го има. Година на производство 2018. Не бих си оставил маслото да изгори в лагерите. Правилото не променя физиката и химията.
                        Last edited by lordliness; d.m.y г., 19:35.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Може да няма, но го има. Година на производство 2018. Не бих си оставил маслото да изгори в лагерите. Правилото не променя физиката и химията.
                          Има една приказка за жабата, че като видяла да подковават коня и тя решила да вдигне крак.
                          А за дизел е направо невъзмжно.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            Има една приказка за жабата, че като видяла да подковават коня и тя решила да вдигне крак.
                            А за дизел е направо невъзмжно.
                            Все много знаеш. Маслото коксува и това няма да се промени. Конструкцията на турбината не е кой знае колно променена.
                            Общо взето не пишеш нищо съществено освен да се правиш на много интересен и знаещ и да говориш с недомлъвки. Не впечатляваш никой, колкото и да ти се иска.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              Все много знаеш. Маслото коксува и това няма да се промени. Конструкцията на турбината не е кой знае колно променена.
                              Общо взето не пишеш нищо съществено освен да се правиш на много интересен и знаещ и да говориш с недомлъвки. Не впечатляваш никой, колкото и да ти се иска.
                              Като си толкова знаещ, покажи ми снимка от турбина от дизел, върху която има коксуване.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • Кво знаете Вие, колегата ми всяка сутрин вади фирмения бус от гаража, остава го да работи 5мин и след 10на форсирания го гаси. Какво се случва на турбинката само тя си знае...
                                Попитах го защо така прави, не можа да даде смислен отговор, а е дърт шофьор, дори личната му кола е дизел.
                                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                                Горе главата, нищо че е празна...

                                Comment

                                Working...
                                X